lauantai 21. helmikuuta 2015

Vettä kaikissa olomuodoissa


On lunta, jäätä, sohjoa ja kuraa maassa. Taivaalta tulee tihkua, vettä, räntää ja jopa luntakin. Ei siis voi sanoa, että olisi ollut kuiva päivä. Lenkkeilty on kaikesta huolimatta paljon sekä matkallisesti että etenkin ajallisesti. On säälittävää tuo "pomon" hiihtely. Kummasti yksi kaatuminen on saanut sen melkoisen vainoharhaiseksi. Pelkää niin uutta kaatumista, että pienikin jää saa sen hiipimään niin hidasta vauhtia, ettei sivusta katsoen voi olla varma, liikkuuko se ollenkaan. Ja jäätähän täällä meillä riittää, mäkiä, jotka ovat kauttaaltaan jäässä, eikä reunoillakaan ole sen pitävämpää. Mutta onneksi minä kuitenkin ulkoilutan "pomoa" ahkerasti. Ilman minua se ei varmaan liikkuisi mihinkään.

4 kommenttia:

Jawa kirjoitti...

Meilläkin nuo kaksijalkaiset hipsuttelevat perässä jäällä. Hassuja. Ei minuunkaan yhtään koske vaikka välillä joskus tuleekin kaaduttua.

Mûmak kirjoitti...

On ne outoja joo. Minä en oikeastaan edes kaadu. Joskus jalat tahtoo levitä joka suuntaan, mutta minun nivelillähän siitä ei ole haittaa.

Anonyymi kirjoitti...

Ole iloinen, että et ole pitkäkarvainen koira ! Niillä ei ole märässä ilmassa kivaa. Eikä niiden kotona sen jälkeen kun tulevat sisään haisemaan märälle koiralle.

Mûmak kirjoitti...

Minun turkki on aika hyvä kaikkeen säähän. Lika ei tartu helposti ja vesikin tahtoo valua pois. Olen kyllä tavannut sellaisia pitkäturkkisia ja huomaanut, että kyllä niihin kura kertyy. Tosin on minunkin mahanalus aina kurassa, mutta se vain pyyhitään pois ja sillä hyvä.