tiistai 20. lokakuuta 2015

Kesäaika alkaa vedellä viimeisiään


Niipä sitä ruskaakin rupeaa näkymään, etenkin kun aamuaurinko lisää väriä maisemaan.


Minä olin taas viikonloppuna lastenvahtina. Siellähän on kiva piha, jolla saan olla irti. Nyt löysin kivan kolon, josta pääsi pitemmällekin, kun vähän sitä kaivoin isommaksi. Pari kertaa pääsin ympäristöä tutkimaan, kun "pomo" pilasi kaiken laittamalla kolon eteen ison betoniharkon, jota en saanut siirtymään, vaikka kovasti yritin. Sen lisäksi minua vahdittiin tarkemmin.


Mutta työni minä hoidin kuitenkin hyvin tarmokkaasti. Työnähän on pitää lapset liikkeessä.


Lapset tuntuvat välillä kuvittelevan, että tarkoitus on pitää minut liikkeessä.


Minä olin kyllä niin nopea, ettei edes se järkkäri pysynyt vauhdissa mukana. Olisi pitänyt olla jalusta käytössä, jotta olisi saatu teräviä kuvia. Ajattelin ehdottaa "pomolle", että tulevaisuudessa kokeilee videointia.


Frisbee lentää hyvin, mutta sitä on vähän hankala kerätä suuhunsa


joten vaihdettiin palloon.


Tuollainen puolityhjä pallo onkin paras leikkikalu.


Siitä saa hyvin otteen ja sitä voi heitellä kevyesti.


Mutta eihän ne lapset jaksa loputtomiin, joten välillä otiin ihan rauhallisesti sohvalla


tai leikittiin prinsessaa ja lohikäärmettä. Lohikäärme olen tietenkin minä.


ja "pomon" mieliksi vielä yksi aamukuva, kun jatkossa on luvattu sateita ja muutenkin syksyistä. Nuo värit nimittäin kaipaavat kyllä auringon kosketusta näyttääkseen loistavilta. Pilvisinä päivinä koivutkin näyttävät enemmänkin ruskeilta.

7 kommenttia:

Ragnar kirjoitti...

Voi mikä ihana tuo prinsessakuva! (Mamma kirjoitti ton, en mä.) Vaan nam, mikä helma, josta napata kiinni. Vähän voisin leikkiin tulla mukaan. Mä oisin rokotiili!

Párek kirjoitti...

Hienot värit ja hyvät liikekuvat. Ai sinäkin olet lohikäärmeen roolissa? Minä jouduin siihen hommaan aina siihen asti kunnes Ebba aloitti koulun ja showtanssin. Nyt olen saanut enemmänkin olla rapsutusten kohde ja pallon/vinkun etsijänä. Prinsessat ovat vielä barbileikeissä mukana, kun Ebba itse enemmänkin esittää mitä on oppinut tanssitunneilla. Niin ne tenavien puuhat muuttuu ;)

Párek ja Palvelijatar kirjoitti...

Kai hoksasitte, että Párekin blogin haaste koskee teitäkin? Se on kaikille blogikamuille ei pelkästään mäyräkoirille. Ja kuten meidän tekstistä ilmenee, teillähän on iso rooli siinä, että me yleensä löydettiin blogikamuja. Niin että eikun muistelemaan!

Jawa kirjoitti...

Minä luulin että lohikäärmeet ovat isoja ja pelottavia.

Vähän kuin minä :-) Tosin minähän olen ihan kiltti.

Mûamk kirjoitti...

On niitä pieniäkin lohareita, pieniä ja pelottavia :)

Mûmak kirjoitti...

Sinusta tulisi hyvä rokotiili.
Prinsessat on aina ihania, kaikki.

Mûmak kirjoitti...

Balettia tuo prinsessakin esittää koko ajan.