sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Kerrankin jotain hyvää


Ei, tämä ei ole sitä hyvää, ei edes "pomon" mielestä. Sillä on vain outo traditio ostaa joka marraskuun kolmas torstai ranskanlaista uuden sadon viiniä, jonka se kokemuksesta tietää ylihintaiseksi ja pahanmakuiseksi. Kait sillä on liikaa rahaa, kun pitää moisiin tuhlata. Väittää, että on kiva ajatus, kun kaikkialla ihmiset juovat samaa viiniä samana päivänä. Minusta se on jämähtänyttä.


Tämä sen sijaan on herkkua. Vihdoinkin "pomo" tajusi tuoda minullekin jotain kauppamatkaltaan. Kyllä minä ensin katselin sitä vähän epäillen, että mitä ihmettä tälle on tehtävä.


Mutta kun maistoin, totesin, että tämähän on juuri sitä, mitä olen aina kaivannut. Oli hyvää, mutta teetti kyllä työtä.


"Pomo" ei kuitenkaan antanut minun syödä kaikkea kerralla vaan otti luun minulta pois. Ja arvatkaa mitä. Minä murisin! Olen niin ylpeä itsestäni, kun uskalsin panna kunnolla hanttiin. En minä kuitenkaan purrut, mutta murisin "pomolle". Turha siis väittää, että olisin nössö.


Nyt on hyvä rentoutua senkin takia, että Henu ja Thomas kävivät puristamassa nuo pahuksen perärauhaset tyhjiksi. Minulla tahtoo toinen puoli temppuilla joskus. "Pomo" ei sitä saa yksin hoidetuksi, mutta Thomas on tosi taitava. Helpottaa kummasti elämää, kun pylly pelaa.


Paljon ei ole taivaallista valoa riittänyt, eikä lumisateetkaan ole enemmälti valaisseet, mutta eikös marraskuun kuulukin olla synkkä ja myrskyinen.

4 kommenttia:

Ragnar kirjoitti...

Onpa herrrrkullisen näköinen luu.

Párek kirjoitti...

No nyt on sulla kamu tosi makee luu. On kokemusta tuollaisesta. Ja olen muuten minäkin murissut Sille, kun Se on ottanut luun pois. Sehän on sellainen jästipää ettei välitä minun murinoista vaan ottaa suustani minkä haluaa. Kyllä on ollut kova paikka meikäpojalle hillitä itsensä, toistaiseksi olen onnistunut jarruttamaan hyökkäysviettiäni, vaikka ihan vapisen raivosta. Kovasti Se selittää, että Sille ei muka saa murista. Uskoo olevansa meidän sakin pomo, hehe.

Mûmak kirjoitti...

Se oli yllättävän hyvää, mutta työlästä syötävää.

Mûmak kirjoitti...

Se on ihan ymmärrettävää, että sinä muriset. Sinähän olet äijä. Minä olen pehmo, joten muriseminen oli ihan uutinen. Kyllä "pomokin" otti luun ihan piittaamatta minun murinoista. Sillä on sellainen käsitys, että hänen koiransa antavat hänen tehdä, mitä vain. Ilmeisesti kukaan koirista ei ole saanut otetuksi luuloja pois.