maanantai 21. heinäkuuta 2014

Uhkavaatimuksia ja suunnittelua

Kävin lääkärissä. Hän antoi minulle kaksi vaihtoehtoa. Valitsin toisen. Sen jälkeen tulin kotiin ja tapasin Aulikin. Piti suunnitella tulevaisuutta, mutta ei tainnut olla kummallakaan hirveän suurta hinkua. Mutta kait siitä tuli valmista. Aulikin mukana oli Eppu, jolla olikin paljon mielipieitaä


Minulle siis annettiin lupa kertoa tästä vierailusta. Niin olen Eppu. Nimestä huolimatta olen tyttö. Olen tuon Mûmakin kaveri.


Mûmak oli kyllä jotenkin muissa maailmoissa koko ajan. Ei tainnut olla kartalla.


Näettekö nyt? Siihen se vain nukahti.


Mitäs minä itsekään voin tehdä kuin ruveta nukkumaan.


Kurkkaan varovasti silmäkulmasta.


Sehän valvoo! Silmät on auki. Voidaan siis lakata teeskentelemästä nukkuvaa.


Katsotaan vaihteeksi tuota pihaelämää.


Joko tämä riittää? Voidaanko mennä sisälle?
 


Mûmak meni heti koppiinsa. Aikoo kait ruveta nukkumaan, kun noin haukottelee.


Käskekää se heti pois sieltä. Minä olen vieras. Ei vieraiden aikana saa koko ajan nukkua.


No, lähtihän se sieltä. Tämä on tyhjä.


Mitäs nyt tehdään?


Mennäänkö vaikka ulos...

Ei kommentteja: