perjantai 8. tammikuuta 2016

- 29 astetta ja "pomon" pää pehmenee


"Pomo" on mittaririippuvainen. Sillä on kaikenlaisia mittareita omaan liikkumiseensa, mutta nyt mittari rupeaa vaikuttamaan minunkin elämään. "Pomo" luki aamulla pakkaslukemiksi - 29 ja rupesi heti miettimään, mitenkähän minä lenkeillä tarkenen. Se ajatteli, että jospa mennään vasta päivemmällä lenkille, mutta minäpä halusinkin tänä aamuna heti auringon ruvetessa nousemaan. Ja arvatkaa, mitä siitä seurasi!


Siis pusero päälle! Minulle! Olen tyrmistynyt! Eikä mikään koiravaate edes vaan "pomon" oma poolopaita. Just joo! Minulla on käsityötaitoinen omistaja ja joudun pukeutumaan ihmisten jättikokoiseen puseroon. 


No, kyllähän minä ulkoilen ihan miten vain, joten mennään nyt eteenpäin. Ei tässä voi loputtomiin seisoskella. Rupeaa tassuja palelemaan. Mennään näköjään jostain muualta kuin tuosta kaupan edestä, josta on viimeaikoina aina lähdetty lenkille. Minua nyt olisi haitannut se kaupan edustan ihmisporukka, mutta olisko "pomo" pelännyt oman maineensa puolesta, kun mentiin takapihan kautta. 


Ei ollut paljon porukkaa liikkeellä. Yksi koira vain nähtiin. Senkin tassut kuulemma paleli, jos se seisoskeli paikallaan. Hyvin sujui lenkki näinkin. Hommat tuli hoidetuksi, jalannostot onnistui, eikä puseroon tullut roiskeita.


Mutta olen minä tyytyväinen, kunhan ilma vähän lämpenee. "Pomo" harkitsee jonkinlaisen villapuseron neulontaa, mutta tuskin se sitä saa aikaseksi. Ja kyllä minä pärjään ilmankin, kunhan tähän talveen totutaan. Ekat pakkaset on aina vähän hankalia. Yleensä jotain sopeutumiskautta on jo tuossa syyspuolella. Nythän tämä tuli jotenkin äkikseltään.


"Pomo" käsitteli kuvia ja rupeaa nyt käsittelemään ifoloria.

5 kommenttia:

Anita kirjoitti...

Hyrrr, teillähän on kylmempi siellä etelässä, meillä oli aamulla vain -24 astetta. Kyllä Otto ja Sumppi ulkoilee talvipalttoot päällä näillä keleillä, mutta tassut meinaa paleltua. Ainakin "kotiinpäinveto" on lenkillä kova.

Párek kirjoitti...

Varsin hyvinhän Pomon pusero sopii sinulle, Mûmak. Mistä kummasta tuollaiset mittarilukemat teille tulee, kun meillä edelleen on vain -21 useimmiten -20?? Ja nythän on selvästi lauhtunut. Palvelijatar ihastelee kuorrutettuja puita.

pirjoanneli kirjoitti...

Mûmak ei kyllä kotiin koskaan halau tulla, mutta ei pakkasilla pane niin paljon hanttiin kuin normaalisti.

Mûmak kirjoitti...

Nyt ei enää ole pakkasta kuin jotain -10. niin pieniä lukuja ei edes lasketa.

Ragnar kirjoitti...

Onneksi meillä on oma piha. Ei tarvinnut käydä kävelyllä. Mamma ei halunnut, enkä minä halunnut (se naurettava takkikin on käynyt onneksi liian pieneksi). Mamma on sitä mieltä, että nyt kun alkaa olla oikean koiran karva, ei mitään takkeja tarvitakaan. Jostain se luki, ettei paukkupakkasilla saa ulkoilla koiran kanssa pitkään ja sehän mammalle sopii. Kuten sanoin: onneksi on oma piha. Mamma tykkäsi, että hauska pusero sulla. Se on joskus kuulemma vauvan potkupukua viritellyt tyttökoiran juoksusuojaksi ja ihmisvauvan vaippaa myös. Ja onpa se sun pomo saanut komian kuvan taivaasta! Mammakin on nyt jo lauhtuneilla paukkupakkasilla ihmetellyt taivaan värejä auringon noustessa ja laskiessa. Eikö sitä aurinkoa koskaan väsytä?