sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Ensi viikolla erilaista


Nyt vielä on pyyhälletty kasvimaalle heti, kun silmät aukeaa. "Pomo" tappaa nyt kasvejaan ihan tarkoituksella. Etenkin vadelmat ovat uhattuina. Ovat kuulemma ottaneet liikaa vapauksia. Palstaviljelyn outouksia: jos joku kasvaa hyvin, se pitää tappaa, jos jokin ei millään menesty, sitä yritetään kasvattaa vuodesta toiseen.


Tapettavien juurakoiden pitäisi päästä johonkin muualle kuin meidän palstalle, koska ne alkavat heti  työntää uutta puskaa, jos pääsevät mullan kanssa kosketuksiin. "Pomo" kerää ne ensi alkuun sankkoon ja aikoo raahata ne johonkin roskikseen.


Minä olen kiltti luonne, joten tein kaikkeni pelastaakseni mahdollisimman monta juurakkoa. Onneksi "pomo" oli muokannut maata. Siihen sai hyvin uppoamaan monta juurakkoa. Ette varmaan arvaa, mitä tuolla mullan alla on. "Pomo" tulee kesän mittaan yllättymään iloisesti.


Ensi viikolla "pomo" siis menee taas töihin ja minä siirryn peruslenkkeilyyn ja kevät edistyy.

2 kommenttia:

Párek kirjoitti...

On siinä Pomolla kesällä ihmettelemistä miten villisti karsitutkin kasvit kasvaa ; ) Sinussa asustaa sisäinen hortonomi, Mûmak, ja minussa limnologi.

Mûmak kirjoitti...

Tuon maankäyttötutkimus kiinnostaa minua suuresti. Olen huomannut sinun intosi vesistöihin.