tiistai 14. huhtikuuta 2015

Toppatakki tiukemmalle


Niin oli kaunis ja lämmin ilta eilen, että kesältä tuntui. Toisin on tänään. Aurinko kyllä paistaa ainakin ajoittain, mutta lämpö on poissa. Rakeita välillä heittelee, ilma on jäistä ja tuuli enemmänkin kuin hyytävä. "Pomo" on onnessaan, kun ei ole vielä vaihtanut kevätvaatteisiin. Suunnilleen sama varustus kuin keskitalvella sopii hyvin nytkin. Tosin nyt tuntuu palelevan enemmän. 

Minä olen täyttä häkää heittämässä talvikarvaa pois, joten saisi jäädä nämä hyiset ilmat hissukseen historiaan. "Pomo" harjaa välillä pussikaupalla irtokarvaa, mutta hyvin sitä on riittänyt sisällekin ripoteltavaksi. Sänkypeiton etenkin olen tiiviisti pehmustanut alusvillalla. "Pomo" jaksaa ihmetellä, miten näin lyhytturkkisesta tyypistä voi irrota niin paljon villaa. Minä vain hymyilen salaperäisesti ja annan karvojen pöllytä.

"Pomo" viettää päivät töissä ja odottelee viikkojen kulumista. On sillä kuulemma jokunen lomapäivä vielä viettämättä eli saatetaan taas joskus piipahtaa sinne kasvimaalle.

4 kommenttia:

Párek kirjoitti...

Täälläkin yks ihmettelee mistä meille on imaantunut mustaa karvaa kaikkialle. Minua harjataan tavallista innokkaammin, eikä vähiten sen vuoksi, että punkkipelko on taas herännyt ihmiselle. Punkki ja käärme ovat Sen suurimmat inhokit ja pelon aiheet. Nyt Se arpoo milloin laittaisi niskaani punkinpelotusmyrkyn.
Täällä ei ole satanut mitään, mutta vilakkaa on.

Anonyymi kirjoitti...

Onko Mumak sinua käsitelty FURminaattorilla ? Sillä tulee sileä- ja pehmytkarvaisia koiria.

pirjoanneli kirjoitti...

Tänään ajattelin ostaa punkkimyrkyn. Perinteisesti olen sen vapuksi laittanut, mutta ehkä nyt vähän aikaistan. Parilla tutulla koiralla on jo ollut punkkeja.

Mûmak kirjoitti...

Muistaakseni on joskus kokeiltu. En tykännyt. Raapi liikaa. Minullahan on hieno turkki jo ennestään ;)